Friday, 28 December 2012

Pretty & Polished - Them Bones

  Here you can see one coat of a black polish and then one very thick coat of Them Bones. Accidental very thick coat.
  Yeah, so I kinda knew I wouldn't like this. Sometimes I swap polishes just to swap! I dunno why.
  Okay, well, this is an indie brand and it's the first time I've tried it. The polish has a black base that's not opaque and matte, white glitter. Bar glitter and large hexagons. And some broken large hexagons. It is very hard to get the hexagons on the nail, no surprise there. Maybe the formula is a little...runny or something. The glitter seems to be stained from the base, it's not all white. The bottle didn't have balls in it, so shaking the bottle doesn't do anything. The glitter places itself on the bottom of the bottle, so you kinda have to put it upside down for some time before you use it to get the glitter where you can reach it.

  Yeah, I am not thrilled.



  Först har vi ett lager av ett svart lack, sedan ett väldigt tjockt lager med Them Bones. Det var inte riktigt meningen, det bara blev så.
  Jaha, jag misstänkte att jag inte skulle gilla detta. Ibland byter jag till mig lack fast jag bara är måttligt sugen på dem. Vet ej varför egentligen. Nytt märke för mig, kan bero på det. Jag har aldrig testat Pretty & Polished innan. Det är ju kul förstås. Men alltså... Var ska jag börja? Formeln var lite rinnigare än jag väntade mig. Glittrena, som är matt vita (fast lite missfärgade på sina ställen av den svarta basen) och i formerna strängglitter, stora hexagoner och trasiga hexagoner, hamnar på botten av flaskan. Det finns inga kulor i flaskan, så att skaka den hjälper inte. Man måste ställa den upp-och-ner en stund innan man ska använda den. Kul. Och så är det förstås svårt att få på hexagonerna på naglarna.

  Nä, jag är inte imponerad.

2 comments:

  1. Jag har ju den här uppe för byte (oprövad) men funderar på att prova franka med den istället. i mitt huvud skulle den kunna bli något som liknar CrowsToes - Bone Daddy, ett lack jag suktat lite efter men inte nog för att köpa...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Du är ju bra på att franka, så det skulle du säkerligen kunna få till!

      Delete